nedeľa 29. marca 2015

Reshmi kebab


Reshmi kebab



ČO POTREBUJETE (na asi 10ks):

500g kuracích pŕs 
1 vajce
1 lyžička mletej rímskej rasce
1/2 lyžičky kajenského chilli korenia
1/2 lyžičky bieleho mletého korenia
soľ
2 lyžičky oleja (najlepšie arašídového)
25g nesolených kešu orechov
15g strúhaného zázvoru 
10g červenej cibule
menšia hrsť čerstvej koriandrovej vňate 
1/2 lyžičky garam masala
maslo alebo ghee na potieranie počas grilovania


Reshmi kebab



AKO POSTUPOVAŤ:

Pomelieme si kešu orechy a mäso. Do misky dáme mäso, vajce, soľ, biele korenie, chilli korenie, rímsku rascu, olej a premiešame.

Zvlášť vymixujeme na pastu cibuľu, zázvor a koriandrovú vňať. Túto zmes pridáme k mäsu a znova premiešame. Miešame rukou. Ďalej pridáme garam masala a pomleté kešu orechy a znova premiešame. Mäsovú zmes uložíme v uzavretej miske na pol hodinky do chladničky.

Ja som grilovala v rúre na plechu, ale keďže prichádza sezóna grilovačiek, určite grilujte na dvore. Vlhkou rukou mäsom obaľte grilovacie paličky, tak aby ste dostali niečo ako malé párky. Potrieme ich maslom alebo ghee. Grilujeme asi 10 minút, počas ktorých ich ešte raz potrieme maslom alebo ghee. Ak sa rozhodnete pre rúru tak asi 8 minút z každej strany pod grilom na 200st., pred pečením aj v polovici grilovania ich potrieme maslom alebo ghee.

Reshmi kebab


Podávať môžeme s čerstvou zeleninou a koriandrovým chutney (alebo s výborným koriandrovým pestom). My sme si  urobili indicko-slovenský obed a podávala som so zemiakovým pyré.




Pre vegetariánov je tu možnosť použiť miesto mäsa hrnček fazule. Ja som použila Lobiu. Namočila som ju na noc, ráno scedila, prepláchla a uvarila domäkka - rozvarila. Nechala som ju vychládnuť, scedila a rozmixovala. Ďalej som pokračovala ako je uvedené vyššie, len miesto grilovania, či pečenia, som robila placky na panvici, ktoré som pražila na miernom ohni na veľmi malom množstve oleja. A chutí to výborne!


reshmi kebab z fazule



Recept je z knihy: Prashad - cooking with indian masters by Jiggs Kalra

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára