nedeľa 23. marca 2014

Nakladaná červená paprika / Pickled red capsicum

Dostala som chuť na nakladanú kápiu, akú kedysi mama robievala. No nie zavarenú. Len tak do chladničky pohár, dva, čo sa za chvíľu zje, tak ako si pravidelne nakladám aj cvikľu. Našla som jeden dobre vyzerajúci recept a skúsila ho len z troch paprík. A bola to rana do čierneho. Chutí presne ako tá mamina, takže určite bude repete. Uvediem rozpis na tie tri kusy paprík, čo je naozaj len taká ochutnávková dávka. Pre väčšie množstvo si pozrite link, ktorý som vyššie prelinkovala alebo násobte.





ČO POTREBUJETE (do 500ml pohára):

3ks veľkých mäsitých červených paprík 

nálev:
1 lyžička citrónovej šťavy
100ml octu (alebo bieleho vínneho octu)
50ml olivového oleja
50ml vody
3 strúčiky cesnaku
soľ





AKO POSTUPOVAŤ:

V pôvodnom recepte sa píšu dve možnosti. Buď ich budete piecť na horáku vcelku (na plynovom sporáku), alebo ugrilujete v rúre. Ja som zvolila rúru. 

Vyhriala som ju na 200st. a prepla na gril. Nakrájané papriky na štvrťky, ktoré som uložila v jednej vrstve šupou nadol. Dala som plech na najvyššiu mriežku v rúre a grilovala som ich 10 minút. Potom som ich obrátila a dala pod gril šupou nahor. Stačilo už len 5 minút a šupka začala černať. 

Kým sa papriky grilovali, pripravila som si nálev. Všetky suroviny na nálev som dala do kastrólika a priviedla k varu. Oheň som zmiernila a minútku povarila. 

Papriky som vytiahla a zakryla čistou kuchynskou utierkou na 10 minút. Potom som z nich šupku stiahla. Papriky som vložila do sterilizovaného pohára. Zaliala som ich horúcim nálevom, pohár ihneď uzavrela a nechala som ich vychládnuť. Vychládnuté papriky som uskladnila v chladničke. Nechala som ich v náleve dva dni, až potom som ochutnala.



🧄 🧄 🧄



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára