pondelok 9. septembra 2013

Jai Ganesha!

Tento rok do Mumbai slavit Ganesh festival nejdeme. Bohuzial manzelova praca nepusti. Susedia tu nemali zaujem urobit spolocnu pooja a vsetci su bud doma alebo odcestovani. Deticky v skole dostali hlinenych (eco friendly) Ganeshkov, ktorych treba vymalovat. Urobit pre nich pooja a zaniest bud do najblizsieho chramu, odkial ich spolocne odvezu s chramovym velkym Ganeshom k vode alebo ich mozeme zaniest k vode my.

ganesh 008


Deticky Ganeshkov vymalovali. Tesila som sa, ze si mozno urobime pekny program doma.

22ganesh 003

22ganesh 001


Ale dnes rano sa mi vobec nedari. Rozbila som kokosovy orech a ten bol vnutri hnily. Este, ze bol malicky obchodik pri nas rano otvoreny. Zbehla som tam a kupila druhy. Nachystala som si plnku do Modakov. Pripravila som si cesto z ryzovej muky. Cesto sa mi zdalo troska huste, preto som pridala extra vody a troska oleja. Po prehneteni sa pekne spojilo a bolo smyklave a leskle, ako ma byt. Ale pri modelovani modakov to bola katastrofa. Cesto sa mi trhalo, o tom, ze urobim perfektne modak-y so zabybmi som mohla len snivat.

221


Podarilo sa mi ako-tak vymodelovat aspon tasticky, ktore troska pripominali modak. Voda v hrnci zovrela, modak-y som ponorila do vody (proti praskaniu), ulozila na naolejovany hrniec s dierkami (parak) a nechala parit 15 minut.

22modak 027


Po 15 minutach som pokrievku odlozila a videla popraskane modak-y (tu ani namocenie do vody nepomohlo). Par minut som to predychavala a kedze som sa od rana babrala len s tymto, hrniec som odlozila a isla robit normalny obed (dnes vegetariansky).

22modak 035


Ak uz dnes nic nepokazim, mozno este zajdeme niekam pozriet, na vyzdobu v meste a nocne osvetlenie. A ak zajdeme, doplnim post o fotky. Majte pekny den.




Nakoniec sme nikam nesli. Vo vedlajsom cinziaku sa konala pooja, tak som mala atmosferu aspon na posluch. A miesto potulovania sa ulicami a obzerania Ganeshov sme sli skoro spat...


ganesh

ganesh1






Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára