utorok 5. júna 2012

Besan paare

Tieto "krekry" sa robia hlavne na juhu Indie (pokiaľ teda ja viem). Robia ich ako počas všedných dní, tak počas rôznych festivalov. Krájajú sa buď na dlhé širšie rezance alebo na štvorce a kosoštvorce. Je to trošku "piplavá" práca, takže ak nebudú presne geometrické tvary, nič sa nedeje 🤷‍♀️






ČO POTREBUJETE:

(hrnček, ktorý som použila ako odmerku má 150ml)

1 hrnček múky Maida (hladká 00)
1 hrnček ryžovej múky (alebo 2 lyžice jemnej krupice / rava)
1/2 hrnčeka múky Besan (cícerová muka)
soľ
1/2 lyžičky rímskej rasce
1 lyžička semienok ajwain
1 lyžička kašmírskeho chilli korenia
štipka asafoetida
6 lyžičiek sezamových semien
2 lyžice oleja (alebo ghee)
voda podľa potreby (použila som približne 150ml)
olej na vysmážanie






AKO POSTUPOVAŤ:

Do väčšej misky dáme všetky múky, soľ a koreniny. Všetko dobre premiešame. Potom pridáme olej a vodu a vypracujeme nelepivé cesto. Cesto necháme v miske aspoň pol hodiny odležať. (Ja som misku uzavrela a dala cesto odležať na noc do chladničky.)

Smazene "krekry"



Keď je cesto odležané, zoberieme z neho časť a vyvaľkáme tenkú placku (ako na chapati). Placku potom narežeme napr. na štvorce alebo kosoštvorce alebo aké tvary sa vám podaria. V hrnci zohrejeme dostatok oleja (musí sa to fritovať). Keď je olej poriadne horúci, oheň zmiernime na strednú silu a cesto v ňom po malých dávkach vysmažíme. Vysmažené odkladáme na papierové utierky, aby odsali prebytočný olej.

Smazene "krekry"



Krekry treba nechať poriadne vychládnuť, aby zostali chrumkavé. Môžete ich ponúknuť miesto klasických kupovaných chipsov alebo ako súčasť obeda: zeleninová ryža, krekry a šalát.





4 komentáre:

  1. Dakujem za recept.
    Pripomenulo mi to nasu oblubenu sladkost.
    Cesto ako na cetoviny, nakrajat, vysmazit a sup s tym do cukru s vanilkou...

    Uzasne nieco, ale tato "slana verzia" musi byt kuzelna, tolko vonavych drobnostiek...

    Urcite mojim synom urobim a poviem ze to je originalny recept mamicky dvoch rozkosnych slecien.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Vy asi myslite Shankarpali, ak nasladko :) Mam recept, ak by ste chceli :) Pekny den prajem.

      Odstrániť