pondelok 5. marca 2012

Patta gobi ki subzi (Kapustové Subzi) / Cabbage subzi

Tento recept mám od švagrinej. Prvýkrát, keď som takto upravenú kapustu jedla som neverila, že kapusta a čerstvý kokos sa môžu k sebe hodiť. A hodia! Tak je to asi vždy so všetkým. To čo najmenej očakávame, že môže byť výborná kombinácia, je obyčajne najlepšia kombinácia.


Kapustove subzi (thoran)



ČO POTREBUJETE:

1 malú hlávku kapusty

100ml Channa dal

olej
1/2 lyžičky tmavej rímskej rasce (shahi jeera)
4 strúčiky cesnaku

niekoľko karí lístkov
1/2 lyžičky mletej kurkumy (haldi)
1/3 lyžičky kašmírskeho mletého chilli korenia
1/4 lyžičky Asafoetida (hing)
soľ

1 zelenú chilli papričku
hrsť koriandrovej vňate; nasekanej


Kapustove subzi (thoran)



AKO POSTUPOVAŤ:

Channa dal si namočíme na 1 hodinu vo vode. Kapustu pokrájame na tenké pásiky.

Kapustove subzi (thoran)


V panvici zohrejeme olej, pridáme horčičné semienko a rímsku rascu, necháme ich prasknúť. Potom pridáme nadrobno nakrájanú cibuľu a popražíme do mäkka, 2-3 minúty.

Kapustove subzi (thoran)


Pridáme karí lístky a nakrájaný cesnak a znova 2 minútky popražíme. Pridáme kurkumu, chilli korenie a asafoetida a zamiešame...

Kapustove subzi (thoran)


... ihneď pridáme nakrájanú kapustu, channa dal, ktorý sme scedili a nadrobno nakrájanú chilli papričku (odstránila som semienka). Premiešame, osolíme a na miernom ohni zakryté dusíme 10 minút. Občas premiešame. Nepodlievame vodou! Po 10 minútach pridáme kokos, premiešame a zakryté dusíme ďalších 5 minút. Nakoniec panvicu odstavíme z ohňa a vmiešame čerstvú koriandrovú vňať. Wok zakryjeme a necháme kapustu 10 minút odležať.

Kapustove subzi (thoran)


Ja ju mám najradšej s Chapati.

 
3



Hlávková kapusta je jednou z najzdravších zelenín. Používa sa často aj v slovenskej a českej kuchyni a všetci poznáme kvasenú kapustu, ktorú treba jesť hlavne v zimných mesiacoch (pre vysoký obsah vitamínu C), aby sme naštartovali organizmus proti chorobám. Zbožňujem vianočnú kapustnicu, segedínsky guláš alebo kapustu k "vepřo-knedlo", ktorú moja mama robí s cukrom.

Aj ja som sa dala konečne na prvý pokus kvasenia a už sa neviem dočkať výsledku. Zatiaľ to vyzerá takto po 2 týždňoch...


1

5 komentárov:

  1. tak toto je naozaj nevsedna kombinacia, kapusticka a kokos!!! vyzera to zaujimavo, tak exoticky smrncnute ;o)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Kapustu mam rada, jednu hlavku mam aj doma, urcite zajtra vyskusam!

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Tak mam hotovo, neni to 100%, protoze jsem nemela kari listky a koriandr..je to velice zajimave, nasladle, uvidime co na to manzel :) dam to jako prilohu ke keema ze vcera :)

    OdpovedaťOdstrániť