utorok 3. januára 2012

Veka





ČO POTREBUJETE (na 1 veľkú alebo 2 menšie):
(pohár, ktorý som použila ako odmerku má 200ml)

na kvások:
1/2 pohára hladkej múky 
(použila som Maida)
1 lyžica kryštáľového cukru
1 lyžička sušeného droždia 
150ml teplého mlieka

ďalej:
4 poháre hladkej múky 
soľ
3 lyžice rastlinného oleja
150ml teplej vody

vajce+štipka soli na potretie





AKO POSTUPOVAŤ:

Do väčšej misky si dáme teplú vodu (nesmie byť celkom vlažná, ale teplá, ale zasa nie horúca). Do vody pridáme cukor a sušené droždie; dobre zamiešame. Pridáme múku a vymiešame do hladka. Misku zakryjeme a kvások uložíme na 30 minút na teplé miesto bez prievanu, aby nakysol.



Potom pridáme múku a soľ, teplú vodu a olej  a vypracujeme cesto.

Vypracované cesto necháme prikryté v miske 30min kysnúť. Potom ho znova vymiesime a necháme zasa 30min kysnúť.



Keď je cesto nakysnuté znova ho na doske rukami dobre premiesime. Bochníček vyvaľkáme na hrubšiu placku, ktorú zľahka zrolujeme, neuťahujeme ju príliš. Zrolovanú veku uložíme na plech a necháme znova podkysnúť.



Rúru si dáme vyhriať na 190-200°C. Keď je rúra vyhriata veku potrieme s našľahaným vajíčkom so štipkou soli, veku pečieme 30 minút.



4 komentáre:

  1. Tak toto upiecť je môj sen, lenže z bezlepkovej múky sa mi zatiaľ ledva darí upiecť aký taký chlieb. Už som z toho na nervy. Máš ju krásnu Miška

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Dakujem Ivka. S bezlepkovou mukou nemam skusenost, tak veru neporadim :(

    OdpovedaťOdstrániť
  3. paní Michaelo, moc díky za skvělý recept .... nestačila ani vychladnout a je z ní taková menší půlka :) Michaela

    OdpovedaťOdstrániť