štvrtok 7. júla 2011

Paratha s černuškou siatou / Kalonji Paratha



Paratha s cernuchou



ČO POTREBUJETE (na 7ks):

(hrnček, ktorý som použila ako odmerku na suroviny má 200ml)

1 hrnček celozrnnej múky (Atta)
1 hrnček hladkej múky (Maida)
2 lyžičky černušky siatej (kalonji)
soľ
1 lyžica Ghee
voda podľa potreby
Ghee na potieranie počas pečenia


Paratha s cernuchou



AKO POSTUPOVAŤ:

Do misky dáme obe múky, soľ a semienka černušky. 

1


Pridáme ghee a vodu po troškách podľa potreby na vymiesenie elastického cesta. 

2


Cesto necháme v miske, zakryté kuchynskou utierkou odpočívať asi 30 minút. 

3


Cesto rozdelíme na guľôčky rovnakej veľkosti. S každou pracujeme postupne, zvlášť. 

4


Guľôčku trocha sploštíme v dlaniach a obalíme v múke (obaľovala som v celozrnnej). 

5


Sploštenú guľôčku rozvaľkáme a potrieme troška s ghee. 

6


Placku preložíme na polovicu a znova potrieme troška s ghee. 

7


Preloženú placku preložíme znova na polovicu, čím dostaneme trojuhoľníček. Trojuhoľníčkovú placku obalíme v múke... 

8


... a rozvaľkáme na tenkú placku. 

9


Placku položíme na suchú panvicu, ktorú sme si vopred dobre rozpálili. Oheň zmiernime na strednú silu. Najprv opekáme chvíľku z jednej strany... 

10


... potom placku obrátime, potrieme troška s ghee a necháme opiecť. 

11


Znova placku obrátime a potretú stranu len troška, pár sekúnd prehrejeme. Upečenú placku zabalíme do čistej kuchynskej utierky, aby neoschla. 

12


Placky podávame ako prílohu ešte teplé. 


c3



Černuška siata. . . tieto semienka môžete poznať aj pod názvami Kalonji, Nigella seeds alebo Onion seeds. Semená černušky sú trojuhoľníkového tvaru, čiernej farby, majú štiplavú vôňu a horkastú chuť. Obsahujú značné množstvo oleja. V indickej kuchyni sa často pridávajú do cesta na prípravu placiek, napríklad Naan alebo Paratha a tiež pri príprave Tadka.





Inšpirácia: "Vegetarian Tastebuds".

10 komentárov:

  1. I am so glad that you tried these parathas...lovely that ur kids liked it. You have recreated it wonderfully...cheers :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ahoj Miška, ten hrnček (odmerka) má naozaj 866 ml? ... alebo to len ja tak vidím? ... všimla som si to aj v niektorom inom recepte, ale kým som ti stihla napísať, tak si to už všimol BenJ ... tento koment môžeš zmazať (resp. nepublikovať)!!!

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Thank you Aarthi :)
    Janka, co vam to aj BenJ ukazuje?? Ja som si s nim uz vymenila sukromnu postu, poslal mi obrazok ako to vidi a ja som mu poslala obrazok co vidim ja. Naozaj tam je napisane 200ml a neviem preco vidite 866ml.... chyba bude v sluzbe blogger si myslim.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Miška, ja netuším kde je problém, ale ja tam naozaj stále vidím 866 ml namiesto 200 :) ... službu blogger mi ani nespomínaj, mne v poslednej dobe niekoľkokrát zmizli komentáre a aj celé rozpracované príspevky :(

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Mne sa stalo len, ze mi nejake komentare zmizli, prispevok zatial nie....

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Super recept! Vzdy som sa cudovala,ze na co sa daju take semiacka pouzit,ked som ich videla v obchode ....a uz mi to je jasneeee ;o)))

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Na Slovensku sa oznacuju semienka cernusky siatej aj ako Rasca cierna, co je matuce, lebo s rascou nema nic spolocne. Ak sa s tym stretnete v obchode, je to presne toto korenie.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ano viem, je to nespravny nazov, ale pritom ho bezne vsade pouzivaju. http://akochutimasala.blogspot.in/2013/08/co-je-to-kalonji.html

      Odstrániť