nedeľa 3. júla 2011

Kadhai Paneer




ČO POTREBUJETE (asi na 2 porcie):

2 väčšie červené cibule; rozmixovať na pyré
2 stredne veľké rajčiny; rozmixovať na pyré
olej

200g Paneeru 
(použila som domáci, vyrobený z 1 litra plnotučného mlieka); odporúčam si Paneer urobiť deň vopred, odležaný v chladničke lepšie drží tvar a dobre sa krája

1/2 lyžičky rímskej rasce
1 zelená chilli paprička

1/2 lyžičky mletej kurkumy
1/2 lyžičky kašmírskeho chilli korenia
1 plochá lyžička mletého koriandru
1 lyžička cesnakovo-zázvorovej pasty

1 zelená paprika
1 lyžička senovky gréckej; sušené lístky
soľ

čerstvá koriandrová vňať





AKO POSTUPOVAŤ:

Paneer a papriku nakrájame a odložíme bokom do daľšieho použitia. 

Cibuľu a rajčiny vymixujeme na pyré, odložíme bokom do daľšieho použitia.



V kadhai (alebo v panvici) zohrejeme olej, pridáme rímsku rascu a necháme rozvoňať. Pridáme chilli papričku a rozmixovanú cibuľu. Na miernom ohni restujeme/redukujeme asi 15 minút. Občas premiešame.



Pridáme cesnakovo zázvorovú pastu, kurkumu, chilli korenie a mletý koriander a premiešame.



Ihneď pridáme vymixované rajčiny a restujeme asi 10 - 15 minút. Občas premiešame. 



Pridáme nakrájanú papriku, senovku grécku, soľ, premiešame. Podlejeme troškou vody,  hrniec zakryjeme pokrievkou a na mierno dusíme asi 10 minút. Občas premiešame. 



Nakoniec pridáme nakrájaný paneer, troška popäť odlejeme vodou, premiešame; opatrne, aby sme kocky paneeru "nerozbili". 3 minútky prehrejeme pod pokrievkou.



Na záver pridáme nasekanú čerstvú koriandrovú vňať, premiešame a odstavíme z ohňa. 



Podávame s indickými plackami.



11 komentárov:

  1. ...super recept, spravím s ovčím syrom, teraz som dostal čerstvý :-)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. :-))) aký roztomilý naivný klip

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Bollywoodska romantika :) Ja mam rada toho spevaka, ma pekny hlas.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Ahoj Miska, chcela by som sa ta opytat..uz viac krat sa mi stalo ze to jedlo bolo horke..najpru som myslela ze som dala vela kurkumy.. ale zas ked si ju davam do polievok ledva ju citim..a dnes som robila toto jedlo..a zas to bolo horke..tak som patrala ze preco to moze byt..tak som chutnala vsetko..a to ta cibula! to aj tebe alebo aj vam ostatnym zhorkne ked sa rozmixuje?? :D diky diky :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Katka a aku cibulu si pouzila? Cervena by nemala zhorknut, biela obycajne zhorkne.

      Odstrániť
  5. Pouzila som bielu! Takze cervena nezhorkne ked rozmixujem?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Presne Katka. Vzdy ked vidis, ze sa surova cibula najprv mixuje, tak vzdy pouzi cervenu.

      Odstrániť
  6. super! uz budem vediet. Dakujem velmi pekne :)

    OdpovedaťOdstrániť