pondelok 4. júla 2011

Cibuľová Kulcha



Cibulova Kulcha



ČO POTREBUJETE:

(rozpis surovín je na 6 ks; a hrnček, ktorý som použila ako odmerku má 200ml)

2 hrnčeky hladkej múky (použila som múku Maida)
1/2 lyžičky prášku do pečiva 
1 plochá lyžica kryštáľového cukru
soľ (približne 1 plochá lyžička)
100ml bieleho nesladeného jogurtu - Dahi
1 lyžica ghee
približne 50ml vody
tú prilievajte do cesta pri miesení postupne

náplň:
1 väčšia červená cibuľa 
koriandrová vňať 
1 zelená chilli paprička; nasekaná nadrobno
(ja som kvôli deťom nedala)
1/4 lyžičky Ajwain
(ako náhrada vám poslúži napr. aj sušené oregano)
1/2 lyžičky nastrúhaného čerstvého zázvoru 
1/4 lyžičky tmavej rímskej rasce
štipka soli


Cibulova Kulcha



AKO POSTUPOVAŤ:

Do misky dáme múku, cukor, soľ, prášok do pečiva a premiešame. Pridáme ghee a jogurt a zapracujeme ich prstami do múky. Postupne pridávame vodu po troškách a miesime rukou cesto.

Cibulova Kulcha


Elastický, nelepivý bochníček necháme v miske, ktorú zakryjeme čistou kuchynskou utierkou a cesto necháme 1 hodinu odpočívať.

Cibulova Kulcha


Nachystáme si plnku. Cibuľu ošúpeme a pokrájame na veľmi tenké polkolieska. Dáme ju do misky. K cibuli pridáme ostatné prísady, ktoré idú do náplne a dobre premiešame.

Cibulova Kulcha


Keď je cesto odpočinuté, dáme si zohriať panvicu.
Cesto rozdelíme na 6 rovnakých častí a dlaňami vytvarujeme guľôčky. Pracujeme postupne s každou guľôčkou zvlášť. Guľku v dlaniach troška stlačíme a obalíme v múke. Položíme na pracovnú dosku a rozvaľkáme na placku. Do stredu placky dáme trocha cibuľovej plnky. Z placky urobíme batôžtek, prstami okraje dobre spojíme a znova v dlaniach troška sploštíme a obalíme v múke. Položíme ho tou časťou, kde sme cesto spojili na pracovnú dosku a znova opatrne vyvaľkáme na placku. Keď placku vaľkáte, netlačte príliš valčekom na cesto. Radšej dlhšie vaľkať, než príliš tlačiť.

Cibulova Kulcha


Kým sme pripravili placku, zohriala sa nám panvica. Oheň pod ňou zmiernime na stredne silný. Položíme placku na panvicu a po jej okrajoch nakvapkáme trocha ghee. Placky opekáme z oboch strán do zlatista. Hotové uložíme do čistej kuchynskej utierky a rovnako pokračujeme so zbytkom cesta a plnky.

Cibulova Kulcha


Placky Kulcha môžete piecť aj v rúre pod grilom.

10 komentárov:

  1. super, ďalší recept na perfektné placky...ten hrnček má naozaj 866ml?

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Oh, tak toto určite vyskúšam, hneď by som si dala.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. miska ja by som strasne chcela tieto tvoje placky urobit, ale ja sa bojim, uz som sa pokusala o jedny tvoje placky
    http://www.toprecepty.sk/recept/1185-placky-paratha-plnene-sosovicou/
    a bojim sa, ze budem mat ten isty problem co som mala tam. prosim ta porad mi ako na to, tieto cibulove vyzeraju absolutne dokonale

    OdpovedaťOdstrániť
  4. K tym sosovicovym ako som ti napisala na FB...menej plnky do placky a hotove potriet ghee alebo maslom.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Supeeeeeeeeer, Miska toto je parádny receptík na placky.Trocha zmeny :)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. ...a ja som ich už mal :-) pridal som bryndzu... boli výborné...

    OdpovedaťOdstrániť
  7. A chvalim ta, lebo mas skvelu fantaziu!!! Naozaj sa robi aj Kulcha, kde sa do plnky nadrobi aj Paneer :)

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Toto musim najblizsie vyskusat!!! Presne podla mojej chuti, v poslednej dobe mi velmi chuti koriander, aj ked spociatku sme neboli velki kamarati, ale teraz sme najvacsi na svete, mnam ;o)

    OdpovedaťOdstrániť