utorok 7. júna 2011

Banánový chlebíček / Banana bread



Ako každý rok, aj tento rok sa nevieme dočkať monzúnového obdobia. Slnko páli, v kuchyni už ledva dýcham, a tak každý deň hneď ráno utekám k oknu, aby som skontrolovala, či sa zbiehajú "barančeky" na oblohe. Dnes ráno to vyzeralo tak nádejne! Chodníky boli popršané a na oblohe sa tiahli šedé mračná, ktoré "sľubovali" dážď.


tspbananovy chlebicek 003



A tak, v dobrej nálade, som sa rozhodla, že niečo upečiem.





ČO POTREBUJETE:

60g masla na pečenie (alebo ghee)
80 - 100g kryštáľového cukru
1 plochá lyžička prášku do pečiva
štipka soli
1 banán prezretý (pozor, nie hnilý!)
1 vajce
1/4 hrnčeka mlieka
125g hladkej múky (použila som Maida)





AKO POSTUPOVAŤ:

Banán roztlačíme vidličkou.

1


V miske zmiešame múku, prášok do pečiva a soľ. V druhej miske vymixujeme maslo s cukrom, pridáme vajíčko a znova dohladka vymixujeme. Pridáme roztlačený banán a vymixujeme.

2


Pridáme mlieko, zamiešame a nakoniec pridáme múku a vymixujeme. Môžeme pridať aj choco chips.

3



Formu vystelieme papierom na pečenie, potrieme olejom a do formy vylejeme cesto.




Rúru predohrejeme na 180st. a koláč pečieme 35 minút. Ja ho potom nechám ešte vo vypnutej rúre chvíľu.


☕️ ☕️ ☕️


A keď už bol koláčik hotový a ja som sa tešila, že si poobede na ňom zmlsneme, vypijeme teplý citrónový čaj a budeme sa pritom pozerať ako pekne prší, pozrela som z okna. Na oblohe nebolo po daždivých mrakoch ani stopy...

Aspoň, že koláč bol dobrý.


tspbananovy chlebicek 001

6 komentárov:

  1. na bananovy kolacik sa chystam uz dlhoooo. banany sice nemam nejak velmi rada, ale raz som robila vianocku s bananom a bola vynikajuca. a o tomto kolaciku nepochybujem ani najmenej, vyzera uzasne, k cajiku ako stvoreny. a asi poslem par mrakov z irska do indie, mam pocit,ze tu prsi neustale ;o))) a my by sme mohli zase dostat trosku slnecneho pocasicka od vas ;o)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. To čakanie na dážď ste si, ale pekne spríjemnili.Na Slovensku je zajtra Medarda a ten 40 dni kvapká, nemusí každý deň, ale trochu dažďa, by aj tu bodlo :).Pekné monzúnové dni!

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Miska, krasne sa ti vydaril :) dufam, ze coskoro vam zaprsi :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Dakujem kocky :) Len som ho v tej zlej nalade, ze nesprchlo zabudla odfotit prekrojeny. Na chut bol vynikajuci.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. pred chvilkou som ho dopiekla a uz sa napchavam.. je super, nemam formu na chlebik, tak som dala do babovkovej, ale aj tak vysiel velmi dobre, myslim, ze budem opakovat :)

    (na vareche) katkat

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Dakujem Katka, formu nepotrebujes, ja ho robievam aj do pekaca :) Som rada, ze vam chutil.

      Odstrániť