utorok 3. mája 2011

Kuracie stehná "Tandoori" / Tandoori chicken

Prečo "Tandoori" v úvodzovkách? No preto, lebo na pravé tandoori treba mať tandoori pec. Ale pochybujem, že ju väčšina z vás mať doma bude, takže si myslím, že sa uspokojíme aj s touto alternatívou. Inak výborná marináda v lete na grilovačky.


Kura tandoori



ČO POTREBUJETE:

4 kuracie stehná (alebo kĺby)
soľ
ghee

na marinádu:
150-200 ml bieleho nesladeného jogurtu
1 lyžička nastrúhaného cesnaku
1 lyžička nastrúhaného zázvoru
1 plná lyžica tandoori masala
1 plná lyžica paradajkového pyré (pretlak)
1/2 lyžičky mletej kurkumy
1/2 lyžičky mletého chilli korenia
2 lyžice citrónovej šťavy 


Kura tandoori



AKO POSTUPOVAŤ:

Kuracie stehná očistíme. Urobíme do nich zopár zárezov ostrým nožom. Prísady na marinádu zmiešame v miske a v marináde dobre obalíme kuracie stehná. Stehná necháme marinovať minimálne 2 hod. v chladničke, najlepšie celú noc. 

Kura tandoori


Gril rozohrejeme na 190-210st. Stehná vyberieme z marinády, osolíme, uložíme do pekáča (na mriežku) a pokvapkáme s ghee. Najprv ich položíme spodom nahore a grilujeme 30 minút. Potom stehná obrátime a grilujeme ďalších 30 minút vrch stehien. 


* * *

Použila som kupovanú zmes Tandoori masala, ktorá obsahuje: mletý koriander, chilli korenie, rímsku rascu, klinčeky, cassia (indická škorica), drvený toor dal, sušený cesnak, soľ, čierne korenie, sušený zázvor, biely mak, kurkumu, badyán, muškátový oriešok, asafoetida, triphala a ázijský bobkový list (tej patta); cassia leaf sa považuje za ázijský bobkový list.

Kuracie stehna "Tandoori"

11 komentárov:

  1. Miška,toto vyzerá tááák dobre, recept ukladám a vyskúšam,len tie koreniny poskladať bude náročnejšie :).Tie 40 tky nezávidím.Pekný týždeň!

    OdpovedaťOdstrániť
  2. tandoori korenie mám a je výborné, takže budú stehienka :-) krásne sa ti upiekli...

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Dakujem vam :)
    Ivka, tie koreniny neskladaj, myslim, ze sa na Slovensku da kupit normalne zmes Tandoori masala v Tescu alebo Jednote. Pamatam si, ze som ju videla v potravinach niekde naposledy, ked som bola doma. Nie je to nejaka pikantna zmes korenin a na grilovanie sa super hodi. Myslim, ze sa tento recept oplati vyskusat, podla mojho nazoru nemoze sklamat :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Dalsi kuraci receptik, ktory musim vyskusat :) Dakujem Miska :)

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Zrovna jsem hledal nejaky recept kde bych svoje Tandoori koreni privezne z Indie vyzkousel...diky!

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Tak jsem to dneska konecne vyzkousel...vynikajici ovsem dovolil bych si par poznamek.

    - kure je lepe nasolit az pred pecenim, jinak pusti strasne vody a neni pak stavnate
    - take je lepe maso trosku narezat aby omacka poradne vnikla do masa a ochutila ho
    - marinovat urcite dele nez 4 hodiny, klidne i 24 hodin

    diky za recept!

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Proc byl muj prizpevek smazan? Bylo v nem neco spatne???

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Nebolo v nom nic spatne, aj som odpovedala, ze dakujem za rady. Ja som ho nemazala. Bohuzial poslednych niekolko dni blbne sluzba blogger, na co sa na facebooku stazovali aj ini blogery, ze im jednoducho zhltlo cely post, takze asi bude chyba. Komentar som nemazala. Ak ho mas ulozeny, v pohode ho sem znova vloz.

    OdpovedaťOdstrániť
  9. pre AZA: nasla som tvoj komentar, ktory tu zmizol v mojom emailovom odpadkovom kosi, tak ho sem nakopirujem, pretoze v nom boli tvoje osobne postrehy, kedze si recept vyskusal a podla mna to boli uzitocne rady. V ziadnom pripade by som taky komentar nemazala....

    """Tak jsem to dneska konecne vyzkousel...vynikajici ovsem dovolil bych si par poznamek.

    - kure je lepe nasolit az pred pecenim, jinak pusti strasne vody a neni pak stavnate
    - take je lepe maso trosku narezat aby omacka poradne vnikla do masa a ochutila ho
    - marinovat urcite dele nez 4 hodiny, klidne i 24 hodin

    diky za recept! """

    OdpovedaťOdstrániť